Culturals
Ciutat: Terrassa
Lloc: Punt de trobada: Seu d’Ègara · plaça del Rector Homs, s/n · 08222 Terrassa
De dijous 6 d’agost 2026, 22:00 h a 23:59 h
REFRESC DE PATRIMONI 2026
Itinerari «De patrons i altres sants»
Des de temps antics, en territoris de tradició cristiana com el de Terrassa, el santoral ha estat una font d’inspiració per anomenar espais.
Carrers, places i avingudes egarenques porten el nom de diferents sants i santes, però no penseu pas que la tria s’hagi fet a l’atzar. Els noms dels espais són un reflex de la vida de la població i formen part de la memòria històrica de la comunitat; per això, la seva tria és fruit d’un treball col·lectiu i té una forta càrrega identitària.
Aquesta ruta la començarem a les esglésies de Sant Pere, on parlarem de les antigues relíquies de Terrassa, i recorrerem carrers i places amb noms de sants per descobrir quines històries terrassenques s’hi amaguen.
Punt de trobada: Seu d’Ègara · plaça del Rector Homs, s/n · 08222 Terrassa
Activitat accessible
Durada: 2 hores
Preu: 7,15 euros IVA inclòs
Consulteu les condicions de compra i reserva d'entrada a:
Condicions compra i reserva d'entrades
Observacions:
- Activitat en llengua catalana
- Cal portar calçat còmode i aigua
- Es prega puntualitat
- El Museu es reserva el dret de cancel·lar la visita si no s'arriba a un mínim de persones inscrites.
Organitza: Museu de Terrassa. Amb el suport de l’Associació Alba.
Segona imatge: Plafó amb Sant Pere Màrtir (mitjan segle XX). MdT 17817. Peça extreta de l’exposició virtual: Una història de rajoles
Tercera imatge: Antoni Messeguer i Fruitós. Plaça Vella, 1983. MdT 15654 Peça extreta de l’exposició virtual: Terrassa Inspira.