Cine
Ciutat: Figueres
Lloc: Sala Toni Montal - LA CATE
De divendres 6 de maig 2022, 20:00 h a 21:40 h
CRASH (BCN FILM FESTIVAL)
James Ballard, prestigiós productor de cinema en crisi personal i professional, pateix un accident de cotxe en el qual també es veu afectada Helen, la conductora d’un altre vehicle. Tots dos han de passar un temps a l’hospital i comencen a sentir una estranya i poderosa atracció mútua. James es precipita a un món fosc i pervers, dominat pel perill, el sexe i la mort.
DIRECCIÓ I David Cronenberg
INTÈRPRETS I James Spader, Deborah Kara Hunger, Holly Hunter, Rosanna Arquette, Elias Koteas
GUIÓ I David Cronenberg
Basat en la novel·la homònima de J.G. Ballard
FOTOGRAFIA I Peter Suschitzky
MÚSICA I Howard Shore
MUNTATGE I Ronald Sanders
PRODUCCIÓ I Jeremy Thomas, David Cronenberg
PRODUCTORES I Alliance Communications Corporation, Recorded Picture Company, The Movie Network
CANADÀ, REGNE UNIT • 1996 • IDIOMES: ANGLÈS • COLOR • 100 MIN.
EL CINEMA DE JEREMY THOMAS
La figura del productor és encara una de les més desconegudes i menystingudes de la indústria cinematogràfica. Sense l’aura mítica d’intèrprets i directors, el seu paper ha quedat relegat a un segon pla en l’imaginari cinèfil. Però des de la seva feina com a productor independent, al marge dels poderosos engranatges de Hollywood, Jeremy Thomas ha aixecat títols essencials de la història del cinema modern, com Feliz Navidad Mr. Lawrence, El último emperador, El cielo protector, Crash i Soñadores. I ho ha aconseguit intentant preservar els dos aspectes que fonamenten la seva manera de treballar: l’ambició artística i l’aspiració comercial.
La llista dels directors amb els quals ha col·laborat, com Nagisha Ôshima, Bernardo Bertolucci, David Cronenberg, Jonathan Glazer, Volker Schlöndorff, Jim Jarmusch i Terry Gilliam, entre d’altres, i els èxits obtinguts proven que ha tingut present aquesta visió dual durant tota la seva carrera. I, d’una manera que podria recordar els directors-autors, sempre ha engegat projectes que l’han interessat des d’un punt de vista personal. En definitiva, la trajectòria de Jeremy Thomas suposa una reivindicació de la importància dels productors en el procés de la creació de pel·lícules, del paper del productor com a cineasta.