Finalitzat

Ostres... aquest esdeveniment ja ha finalitzat, però et podem ajudar a estar al corrent dels pròxims esdeveniments si et subscrius a la nostra newsletter. Així podràs reservar la teva entrada a temps i saber què fan a prop teu!

LUCENTUM XVI ÈLIA CASANOVA. LA VILA DEL JOY 2022

Concerts

  • LUCENTUM XVI ÈLIA CASANOVA. LA VILA DEL JOY 2022
  • LUCENTUM XVI ÈLIA CASANOVA. LA VILA DEL JOY 2022
  • LUCENTUM XVI ÈLIA CASANOVA. LA VILA DEL JOY 2022

Ciutat: Villajoyosa/Vila Joiosa, la

Lloc: Església de l'Assumpció

De dissabte 17 de setembre 2022, 19:30 h a 21:00 h

Veure descripció de l'esdeveniment
ds. 17 de set.
19:30 h
Finalitzat
Dolcissimi respiri: dones al renaixement i barrocÈlia Casanova, sopranoLUCENTUM XVIPere Saragossa, xeremies i direccióGebhard David,... Llegir més

Dolcissimi respiri: dones al renaixement i barroc

Èlia Casanova, soprano

LUCENTUM XVI
Pere Saragossa, xeremies i direcció
Gebhard David, cornetto
Carles Vallès, flautes i baixó
Antoni Lloret, xeremies
Elies Hernandis i Ricardo Ortiz, sacabutxos
Fran López, tiorba i viola de mà
Nando Fernàndez, guitarra barroca i llaüt
Facundo San Blas, percussions

(En castellano / In English: www.laviladeljoy.com )

SINOPSI

Èlia Casanova és una de les sopranos valencianes més internacionals en el terreny de la música antiga. Èlia, junt al grup LUCENTUM XVI, interpretaran un programa dedicat a la presència femenina en la música dels segles XV, XVI i XVII, amb un recull de polifonia provinent dels cançoners de Barcelona, Palau, Montecassino i Colombina, combinades amb precioses àries de dues excel·lents compositores del primer barroc, com van ser Francesca Caccini i Barbara Strozzi.


PROGRAMA

Dolcissimi respiri.
Dones als cançoners renaixentistes i al Seicento italià.

Virgen reina gloriosa, de Lope de Baena (fl. 1470-1520). Cançoner de Barcelona [BC454]

La bella malmaridada, de Gabriel Mena (1470-1528). Cançoner de Palau [1490-1505]

Aquella mora garrida, de Gabriel Mena. C. de Palau 

La Fille Guillemin, ballo anònim del cançoner de Montecassino (1480-90)

De ser mal casada, de Diego Fernández, C. de Palau..

Niña e viña, anònima del Cançoner de la Colombina (1460-1480)

De la dulce enemiga, de Gabriel Mena, C. de Palau

Basciami mille, mille volte, del Quinto libro de madrigali (1585) de Luca Marenzio (1533-1599).

Maria, dolce Maria, del Primo libro dell musiche (1618) de Francesca Caccini (1587-1645?)

Che si può fare?, op.8 (1664) de Barbara Strozzi (1619-1677)

Lasciatemi qui solo, del Primo Libro (1618) de Francesca Caccini

Sinfonia de La Liberazione di Ruggiero dall’isola d’Alcina (1625), de Francesca Caccini

O Chiome belle, del Primo Libro (1618) de Francesca Caccini

Chi desia di saper, del Primo Libro (1618) de Francesca Caccini

Dolcissimi respiri, o Il silentio nocivo, op.1, (1644) de Barbara Strozzi

Amor dormiglione, de les Cantate, ariette e duetti (1651), op.2, de Barbara Strozzi

Tant lo seny y fantasia, contrafacta d’Un sarao de la Chacona, (1644) de Joan Aranyés (c.1580-c.1650), amb text del Sarao de Amor de Joan Timoneda (València, 1520-1583)


ÈLIA CASANOVA

Nascuda a Faura, Èlia Casanova va obtenir el títol Superior de Cant al Conservatori de Música de València sota la tutela de Consol Rico, especialitzant-se en música antiga, amb beca de l'Institut Valencià de la Música, al Royal Birmingham Conservatorium amb el prestigiós tenor Andrew King. Ha estat guardonada amb diferents premis, entre els quals destaquen el Cecil Drew Oratorio Prize, el premi a la millor cantant de Música Antiga del Royal Birmingham Conservatorium, i el Premi Especial del Jurat al Concurs Internacional de Música Antiga de Gijón. El 2019 el seu disc L’Universo sulla pelle va rebre el Premi Carles Santos a millor disc de recuperació de patrimoni.

Ha rebut classes d'Andreas Scholl, Jean Tubery, Richard Levitt, Maria Jonas, Maria Schiabo, Carlos Mena, Lambert Climent, Robert Expert, Helena Lazarska, Paloma Gutierrez del Rierol entre d'altres i ha treballat amb directors com Jordi Savall, Fabio Biondi, Massimo Spadano, Carles Magraner, Eduardo López Banzo, Patrick Fournillier o Josep Ramon Gil-Tàrrega, entre d'altres.

Com a solista, Èlia ha actuat en auditoris, teatres, catedrals, esglésies i capelles de tot el món, des del Palau de la Música Catalana i el Palau de les Arts de València, passant pel Walt Disney Concert Hall (Los Angeles), el Symphony Center Orchestra Hall (Xicago), el Tang Xianzu Theater a Fuzhou (Xina), o l'Acropolium de Cartago (Tunísia), entre d'altres.

Fins ara ha enregistrat vint-i-sis discos amb diverses agrupacions. En els darrers dos anys ha gravat Super Lamentationes. Cristóbal de Morales, Germanies, Cantigues de Santa Maria i Mediterrània amb Capella de Ministrers, entre d’altres. 

Ha participat en festivals de música de tot el món entre els quals destaquen una gira pels EUA amb Jordi Savall, Festival de Cremona, el BachFest Leipzig, el Festival Accadèmia Musica Antica di Milano, el Festival Voix et Route Romaine de Alssacia, entre d'altres.

LUCENTUM XVI

Grup de ministrers dirigit per Pere Saragossa, creat per a interpretar i difondre el ric i variat repertori musical del Renaixement. Les bandes d'instruments de vent, amb el nom d’alta capella, es van extendre per ciutats i viles d’Europa als segles XV i XVI. La funció principal dels ministrers dins de la litúrgia era la d’acompanyar la música vocal, doblant les veus. En l'àmbit civil, l’alta capella s’encarregava d’interpretar danses, cançons populars, i les peces èpiques o d’amor d’origen cortesà i popular.

Entre les seuís actuacions destaquen les realitzades a Bari i Molfetta dins del Festival Anima mea de la Puglia (Itàlia), Vespres Musicals del Monestir de Pedralbes a Barcelona, Festival de Música Antiga dels Pirineus, Festival Serenates de la Universitat de València, Festival de Música Antiga de Morella, Clásicos en la Frontera a la Ribagorça, Festival de Músicas Contemplativas de Santiago de Compostela, Festival de Música Sacra de Benicàssim, Festival de Música Antiga i Barroca de Peníscola.

En 2021 han publicat el primer treball discogràfic amb el títol «El Cantoral del Monestir de Santa Maria de la Murta d’Alzira», disc del que la crítica especialitzada ha dit «La ejecución es absolutamente exquisita, llena de equilibrio en las excelentes voces y los instrumentos (...). El disco es una joya, tanto por la interpretación como por la inédita y bella polifonía y por la documentación.» (Manuel de Lara Ruiz, Revista Scherzo, juny 2021).


MÉS INFORMACIÓ DEL 8é FESTIVAL DE MÚSICA ANTIGA "LA VILA DEL JOY" 2022

www.laviladeljoy.com