Finished

Wow ... this event is over, but we can help you keep up to date with the next events if you subscribe to our newsletter. So you can book your place on time and know what they do near you!

Orphée Et Euridice Teatro Alla Escala

Cinema

  • Orphée Et Euridice Teatro Alla Escala

City: Sitges

Place: Cinema Prado de Sitges

From Tuesday 18 August 2020, 19:00 h to 21:30 h

See description of the event
Tue 18 Aug
19:00 h
Finished
La fórmula proposada per Hofesh Shechter i John Fulljames sembla aparentment senzilla però en realitat s’acaba revelant com un excel·lent... Read more

La fórmula proposada per Hofesh Shechter i John Fulljames sembla aparentment senzilla però en realitat s’acaba revelant com un excel·lent mirall de les passions humanes. En un escenari fosc, gairebé nu i en el qual la llum cobra el protagonisme com si es tractés d’un personatge més de la trama, sobresurten en la proposta com es subratlla l’amor desesperat, la malenconia o la ràbia, que literalment crema sobre les taules, embolicant el cadàver d’Euridice. D’alguna manera, el muntatge empeny la música -magistral- de Gluck en la seva versió francesa estrenada a París el 1774 com si volgués evitar robar-li protagonisme a la partitura. L’acompanya en un subtil i elegant segon pla. Deixa lluir-se a l’excel·lent trio de veus que protagonitza aquesta producció i a l’fantàstic ballet de l’Hofesh Shechter Company: Fatma Said sap coronar-se com una estupenda encarnació de l’Amor. Una veu jove, múrria, que modela les floritures amb les que li demana a Orfeu paciència . I, tot, mentre es passeja per la plataforma que s’eleva per sobre de l’escenari i sobre la qual es treu el cap el conjunt instrumental dirigit per Michele Mariotti. Christiane Karg dóna vida a una Euridice de veu neta i mirada perduda, desesperada per no aconseguir trobar els ulls de Flórez en el més fosc de l’infern. Tots dos formen un tàndem perfecte per encarnar els alts i baixos de l’propi amor. Però, sens dubte, és el tenor peruà qui s’imposa, sobretot quan canta “J’ai perdu mon Eurydice”; Flórez podria invocar el nom d’ella fins a l’infinit i aconseguiria sens dubte que cap d’elles sonés igual que l’anterior.