Terminé

Dommage... cet événement est déjà terminé, mais nous pouvons vous aider à rester informé des prochains événements si vous vous abonnez à notre newsletter. Ainsi, vous pourrez réserver votre place à temps et savoir ce qui se passe près de chez vous !

Taller de cistelleria - DIA MUNDIAL DE L'AIGUA

Autres, Familial, Formation

  • Taller de cistelleria - DIA MUNDIAL DE L'AIGUA
  • Taller de cistelleria - DIA MUNDIAL DE L'AIGUA
  • Taller de cistelleria - DIA MUNDIAL DE L'AIGUA

Ville : Sallent

Lieu : Centre de visitants del Geoparc de la Catalunya Central

De samedi 21 mars 2026, 11:00 h à 13:00 h

Voir la description de l'événement
La cistelleria ha estat fonamental al llarg de la història per transportar i emmagatzemar aliments, aigua i altres béns. En aquest... Lire plus

La cistelleria ha estat fonamental al llarg de la història per transportar i emmagatzemar aliments, aigua i altres béns.

En aquest taller, els infants aprendran la tècnica bàsica per teixir un cistell fent servir vímet o altres fibres vegetals. Començarem fixant els montants a la base de fusta i, a partir d’aquí, teixirem l’entramat vertical intercalant les fibres fins a donar forma al cistell. Per facilitar la manipulació, es treballarà amb material prèviament remullat per fer-lo més flexible, una tècnica essencial en l’ofici tradicional de la cistelleria.

Aprofitant el Dia Mundial de l'Aigua, que serà l'endemà, parlarem breument sobre la relació entre la cistelleria i aquest element clau: des dels cistells impermeabilitzats amb argila o betum per contenir aigua, fins a les nanses de pesca fetes amb materials trenats o l’ús de plantes de zones humides com el vímet i els joncs en aquest ofici.


Hora: 11:00

Lloc: Centre de visitants del Geoparc de la Catalunya Central.

Durada aproximada: 2 hores 

Públic: familiar, recomanat per a infants a partir de 6 anys.

A càrrec de: Parc de la Séquia


Imprescindible reservar prèviament (places limitades)