Familiar
Ciudad: Bisbal d'Empordà, La
Lugar: Teatre Mundial
De sábado 11 noviembre 2023, 18:00 h a 20:00 h
Demèter equilibra la natura. Entre els boscos salvatges i la terra conreada, entre les estacions on la terra és estèril i aquelles on la natura reneix. Demèter controla aquest equilibri pel bé de tots. Un dia el rei Erisícton construeix una gran taula on poder convidar tots els membres de la comunitat. Per fer-ho, talla una alzina protegida per Demèter. I fent-ho desencadena la ira de la deessa. Demèter castiga Erisícton a patir una fam sense fi, com més menja, més fam té. Així, desesperat, Erisícton es veu abocat a devorar sense fi, sense mai saciar-se, portant-se la ruïna a ell mateix i a tota la comunitat.
Sabem que els recursos naturals són finits, però què justifica i què no l’explotació d’aquests? En quina mesura? És legítim desbrossar un terreny per plantar enciams? I talar una sequoia per construir un pont? I guanyar-li terreny a la selva per plantar la soja que alimenta el bestiar? Quin és el límit si és que n’hi ha? Quin és l’equilibri?
La tercera peça d’Olympus Kids té com a protagonistes a Demèter, Erisícton, els boscos d’alzines, la desforestació de Rapa Nui, les botigues de roba low-cost, els telèfons mòbils i l’extermini d’animals per fer les hamburgueses del súper.