Finalizado

Vaya... este evento ya ha finalizado, pero te podemos ayudar a estar al día de los próximos eventos si te suscribes a nuestra newsletter. ¡Así podras reservar tu plaza a tiempo y saber qué hacen cerca de ti!

Herbes remeieres del territori: reconeixement i usos tradicionals

Caminata, Familiar

  • Herbes remeieres del territori: reconeixement i usos tradicionals
  • Herbes remeieres del territori: reconeixement i usos tradicionals
  • Herbes remeieres del territori: reconeixement i usos tradicionals

Ciudad: Sallent

Lugar: Centre de visitants del Geoparc de la Catalunya Central

De domingo 31 mayo 2026, 9:30 h a 13:00 h

Ver descripción del evento
Les plantes remeieres formen part del patrimoni natural i cultural del nostre territori. En aquesta sortida guiada aprendrem a reconèixer... Leer más

Les plantes remeieres formen part del patrimoni natural i cultural del nostre territori. En aquesta sortida guiada aprendrem a reconèixer algunes de les espècies més comunes del nostre entorn, descobrirem els seus usos tradicionals i les seves virtuts, i parlarem de com s’han utilitzat al llarg del temps en la medicina popular.

Caminarem resseguint la riera de Cornet, en un espai natural de gran bellesa geològica. Al llarg del recorregut observarem vegetació de ribera, rouredes i bosc mediterrani, fet que ens permetrà descobrir una gran diversitat de plantes remeieres. 

Caminarem tot observant, tocant i olorant les plantes, tot posant en valor el coneixement tradicional i la relació respectuosa amb l’entorn. Una proposta per reconnectar amb la saviesa de la natura i entendre el paisatge des d’una mirada etnobotànica.


Aquesta activitat forma part d’un cicle dedicat a les herbes i els seus usos. Consulteu el programa per completar l’experiència amb el taller pràctic.


Durada: 3 hores.

Punt de trobada: 9:30 h Centre de Visitants del Geoparc de la Catalunya Central (les persones a prop de Salelles, poden anar directament al punt inicial de la ruta)

Després d'una petita introducció al Centre de Visitants del Geoparc, agafarem cotxes particulars i anirem a l'inici de la ruta: 10 h Deixalleria de Sant Salvador de Guardiola (a Salelles):

Responsable: Elena Sixto (Divulgadora etnobotànica)

Públic:  Apte per a tothom.