Itinerari: El Benviure en època medieval

Culturales

  • Itinerari: El Benviure en època medieval
  • Itinerari: El Benviure en època medieval
  • Itinerari: El Benviure en època medieval
Agotadas

Ciudad: Sant Boi de Llobregat

Lugar: Torre de Benviure

De domingo 7 junio 2026, 11:30 h a 13:30 h

Ver descripción del evento
dom 7 jun
11:30 h
Entradas agotadas
A càrrec de Maria Lledó Barreda, directora del museu de Sant Boi i conductora de l'activitat. L’activitat explica el jaciment de la... Leer más

A càrrec de Maria Lledó Barreda, directora del museu de Sant Boi i conductora de l'activitat.

L’activitat explica el jaciment de la Torre Benviure, un espai ple d'història i envoltat d'un paisatge natural únic, on podeu visitar una torre de defensa medieval, declarada,bé cultural d'interès nacional.

El Benviure és una antiga jurisdicció feudal documentada al segle XI que tingué els seus inicis en una torre de guita que amb el temps es convertí en castell. De ser un recinte defensió a zona de frontera va passar amb el temps a ser una explotació agrària.

Coneixerem la història de la torre de Benviure, des de la seva fundació, les diferents fases, la muralla i l'església de Sant Miquel, etc.

Anirem caminat fins a la Font de Gualbes, el nom de la font prové de la família Gualbes, nissaga de propietaris del Benviure, la font va ser un lloc molt freqüentat tant per la gent de Sant Boi, com per a grups d'estiuejants. 

Finalitzarem a la Torre de la Marquesa de Cornellà, escola Benviure i ens explicarà la seva història.

Actualment, la torre forma part del Museu de Sant Boi de Llobregat.  

Punt de trobada:

Torre de Benviure

Carrer Can Paulet, 40

Places limitades, públic adult