Amor, no te llame amor - Sons del Temps

Culturals, Música

  • Amor, no te llame amor - Sons del Temps

Ciutat: Terrassa

Lloc: Castell Cartoixa de Vallparadís

Inici: dimecres 26 d’agost 2026, 20:30 h

Veure descripció de l'esdeveniment
Aquest programa pren el seu títol del primer vers de «El caballero de Olmedo» una de les obres més conegudes de Lope de Vega. Proposa... Llegir més

Aquest programa pren el seu títol del primer vers de «El caballero de Olmedo» una de les obres més conegudes de Lope de Vega. Proposa un recorregut per la música que acompanyava el teatre del Segle d’Or espanyol, centrant-se en els anomenats tons: cançons solistes, generalment de caràcter profà, procedents de comèdies, òperes i sarsueles. Amb el temps, aquests tons es van desvincular de les obres escèniques originals i van esdevenir un repertori autònom, difós en ambients cortesans tant a Espanya com en altres corts europees. La seva popularitat es deu a una combinació captivadora de melodies senzilles d'arrel popular i una gran riquesa rítmica.

Mentre que a Europa s'imposaven formes italianitzants com el recitatiu i l'ària, a Espanya es mantenien estructures tradicionals estrofa/tornada tot i que no hi mancaven els experiments híbrids.

El programa reuneix obres, principalment, de Juan Hidalgo, figura clau del gènere i autor de la primera òpera espanyola. Opera Omnia és un conjunt dedicat a la recuperació i difusió del patrimoni musical hispànic amb criteris històrics rigorosos.