Música
Ciutat: Capellades
Lloc: Església Sta. Maria de Capellades
De diumenge 25 de maig 2025, 18:00 h a 20:00 h
L'ORGUE EN CONCERT
Concerts per a orgue, violí i oboè de Vivaldi, Handel i Marcello
No hi ha millor forma d’obrir la desena edició del Festival Internacional d’orgue que amb aquest concert de l’orquestra barroca Vespres d’Arnadí, especialment pensat per a Capellades. Portem anys parlant amb ells, estudiant i valorant la seva possible inclusió dins la nostra programació. Aquest desè aniversari ha estat l’ocasió perfecta per tancar aquest tant desitjat concert, amb solistes de prestigi, que segur farà les delícies del públic assistent.
Una oportunitat única de veure i escoltar el gran orgue Acitores de Capellades, acompanyat per una de les millors orquestres barroques d’Europa
Vespres d’Arnadí
Orquestra barroca creada l’any 2005 per Dani Espasa i Pere Saragossa per oferir versions plenes d’emoció, frescor i espontaneïtat utilitzant instruments i criteris històrics, el nom recorda els concerts que al segle XVIII s’oferien habitualment als vespres com a postres dels sopars distingits dels nobles i els burgesos. Carabassa, sucre i ametlles són els ingredients de l’arnadí, una de les postres més antigues del País Valencià.
El conjunt ha actuat en importants sales i festivals d’Europa, com els de Peralada, Barcelona, Halle, Praga, Madeira, Sevilla, Santander, Santiago de Compostel·la, Lugo i Madrid, entre d’altres.
Ha enregistrat tres discs amb el segell Musièpoca: Pièces de Simphonie de Charles Desmazures, Missa en Re major de Josep Mir i Llussà i Anna Maria Strada de Händel. A la darreria del 2018 va presentar el quart disc, amb el segell Aparté, titulat L’Alessandro amante, protagonitzat pel contratenor Xavier Sabata. El 2024 ha sortit el seu últim disc, Invisibili, novament amb el magnífic contratenor Xavier Sabata, un recorregut interessant pel gènere de l’òpera seriosa, que les primeres dècades del segle XVIII estava vivint un procés d’intensificació virtuosística que portaria els cantants (sobretot sopranos i castrati) a convertir-se en les superestrelles de l’època.
Rep ajudes del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i de l’Institut Ramon Llull.
Programa
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Concert per a violí i orgue en Re menor RV 541
Allegro – Grave - Allegro molto
Georg Friedrich Händel (1673 – 1759)
Concert per a orgue en Si bemoll major, opus 4, núm. 2 HWV 290
Tempo ordinario – Allegro – Adagio e stacacato – Allegro, ma non presto
Alessandro Marcello (1673 – 1747)
Concert per a oboè en Re menor
Andante e spiccato – Adagio – Presto
Georg Friedrich Händel (1673 – 1759)
Concert per a orgue en Sol menor, opus 4, núm. 3 HWV 291
Adagio – Allegro – Adagio - Gavotte
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Concert per a violí, oboè i orgue en Do major, RV 554
(Allegro) – (Largo) - Allegro
Fitxa artística
Orquestra Barroca Vespres d'Arnadí:
Pere Saragossa, oboè
Farran Sylvan James, violí solista
Vadym Makarenko, violí
Núria Pujolràs, viola
Oriol Aymat, violoncel
Mario Lisarde, contrabaix
Dani Espasa, orgue i direcció
Durada del concert: 75min.