Beendet

Oh... diese Veranstaltung ist bereits beendet, aber wir können dir helfen, auf dem Laufenden zu bleiben, wenn du dich für unseren Newsletter anmeldest. So kannst du deinen Platz rechtzeitig reservieren und erfährst, was um dich herum los ist!

100 ANYS I UN DIA

Konzerte, Musik

  • 100 ANYS I UN DIA

Stadt: Barcelona

Ort: Teatre l'Aliança del Poblenou

Anfang: Sonntag 29 Mai 2022, 19:00 h

Veranstaltungsbeschreibung anzeigen
I si agaféssim la vida d'una nena que transcorre de la mà d'un Orfeó a Catalunya i junts compleixen un recorregut centenari? Veuríem... Mehr lesen

I si agaféssim la vida d'una nena que transcorre de la mà d'un Orfeó a Catalunya i junts compleixen un recorregut centenari? Veuríem totes aquelles experiències vitals que conformen ser part d'un espai, on la cultura és a primer terme, i també tota aquella història que ha esdevingut a casa nostra.

Aquest és el punt de partida de la nostra protagonista, la Julieta. Ella, apuntada a l'Orfeó Badaloní pel seu tiet Antonio, ens explicarà en primera persona la seva història i en definitiva la de tantes i tantes persones anònimes que n'han format part. Viurem la primera dictadura, la segona república i la repressió ferotge de la segona dictadura espanyola, però també aprendrem com la cultura no calla, no s'apaga, no es pot eliminar tan fàcilment i amb l'esforç de tothom sempre torna a renéixer. De la censura vam passar de mica en mica als primers indicis de llibertat, a la semiclandestina Taula de Cultura i als Jocs Olímpics de Barcelona, que va ser una gran fita col·lectiva i de participació ciutadana. Tota aquesta història filada a través de la música cantada que, com una banda sonora, ens acompanya. Peces com La Balanguera, La Santa Espina o El Rossinyol amb nous arranjaments escrits expressament per a l'ocasió.

En fem cent, en farem dos-cents, tres-cents... i la roda, que és més gran que nosaltres, continuarà girant. Llarga vida als espais on la cultura s'escriu amb lletra majúscula. Llarga vida a l'Orfeó Badaloní.