Kulturell, Vertraut, Theater
Stadt: Bellaterra
Ort: Sala Gran del Centre Cívic de Bellaterra
Aus Samstag 22 August 2026, 12:00 h bis 21:00 h
Encetem el primer certamen interancional de teatre Amateur 2026 a Bellaterra.
Aquest agost 2026 ens viosita la companyia de teatre de l'Alguer teatrodinverno amb un clàssic de Carlo Goldoni: La Duenya de l'Hostera (La Mestressa de l'Hostelera).
La Duenya de l'Hostera, de Carlo Goldoni, és una comèdia que té com a protagonista Mirandolina, una hostalera intel·ligent, decidida i molt hàbil en el tracte amb els clients. Diversos homes, entre ells un marquès i un comte, intenten conquistar-la, però ella prefereix mantenir la seva independència.
Tot canvia quan arriba el Cavaller de Ripafratta, un noble que presumeix de menysprear les dones i assegura que mai no s'enamorarà. Per orgull, Mirandolina decideix posar a prova aquesta actitud i fa servir el seu enginy i la seva simpatia per aconseguir que el cavaller acabi enamorant-se d'ella. Quan veu les conseqüències del seu joc, comprèn que els sentiments no són cap entreteniment i pren una decisió que restableix l'ordre.
Amb humor i diàlegs plens d'enginy, l'obra reflexiona sobre l'amor, l'orgull, les aparences i el paper de la dona en la societat del segle XVIII.
Fitxa Artistica i Tècnica
Mirandolina, la duenya de l’hostera – Elisabetta Dettori
Hortensia, còmica – Nicoletta Bigi
Dejanira, còmica – Natalina Signorini
Lo cavaller de Ripafratta – Alberto Lai
Lo Marquès de Forlipòpoli – Antonio Carboni
Lo Comte de Albaflorida – Antonello Pinna
Fabrici, camerer de l’hostera – Luigi Meloni
Direcció – Giuseppe Ligios
Traducció – Enza Castellaccio / Vittoria Anna Perotto
Adaptament – Giuseppe Ligios / Elisabetta Dettori
Escenografia i costums – Giovanni Trudu / Gabriela Nuvoli
Llumeres – Aaron Gonzalez