Beendet

Oh... diese Veranstaltung ist bereits beendet, aber wir können dir helfen, auf dem Laufenden zu bleiben, wenn du dich für unseren Newsletter anmeldest. So kannst du deinen Platz rechtzeitig reservieren und erfährst, was um dich herum los ist!

¿Qué les pasó a las abejas? Cinema a la fresca amb valors a Ribes de Freser

Kino

  • ¿Qué les pasó a las abejas? Cinema a la fresca amb valors a Ribes de Freser
  • ¿Qué les pasó a las abejas? Cinema a la fresca amb valors a Ribes de Freser

Stadt: Ribes de Freser

Ort: Plaça del mercat

Aus Samstag 11 September 2021, 21:30 h bis 23:30 h

Veranstaltungsbeschreibung anzeigen
CINEMA AMB VALORSProjecció + cinefòrum.  Videocinefòrum amb Adriana Otero, directora, des de Mèxic, i Joaquim Roqué, director del TGFF L’agricultura... Mehr lesen

CINEMA AMB VALORS

Projecció + cinefòrum. 

 

Videocinefòrum amb Adriana Otero, directora, des de Mèxic, i Joaquim Roqué, director del TGFF

 

L’agricultura industrialitzada i transgènica és una amenaça pels ecosistemes de tot el món. Les comunitats maies de Mèxic s’enfronten a multinacionals per defensar les abelles i la seva biodiversitat. 


¿Qué les pasó a las abejas?

Documentari. VOE i Llengua maia; 67 mins. Mèxic. Adriana Otero, Robin Canul; 2019; Espanya.

“Nosotros somos mayas, pero necesitamos que nos vean como personas”, diu un dels indígenes implicats en la defensa del territoir de Hopelchén, Campeche, davat la violenta inserció d’empresas com Monsanto en els seus territoris. ¿Qué les pasó a las abejas? desemmascara els privilegis de les empreses multinacionals i mostra els efectes del capitalisme en les estructures socials i ecològiques de les comunitats indígenes a Mèxic. El problema comemça l’any 2012, quan milions d’abelles van morir a causa dels pesticides i herbicides usats en la sembra de soja transgènica a en Campeche, per part de la companyia Monsanto, pionera en la modificació genètica de cèl·lules vegetals. Les comunitats maies, consients dels efectes que tenen la mort d’aquests insectes al medi ambient i en la preservació de la diversitat van fer front a les autoritats i comunitats menonites veïnes per aturar la sembra de llabors transgèniques als seus territoris.